Thursday 13 December 2012

Ulasan




BAHAGIAN C : ULASAN TAHUN 4
Tulis empat nilai murni yang dapat kamu peroleh daripada petikan di bawah.


Laporan Hari Kantin SJK (C) Pandan
     Persatuan Kemahiran Hidup sekolah ini telah mengadakan Hari Kantin pada 18 Julai yang lalu. Setiap kelas telah diberikan sebuah gerai oleh pihak penganjur untuk menjual barangan pilihan mereka.
     Sebelum Hari Kantin dijalankan, murid-murid telah bersama-sama berbincang tentang barangan yang hendak dijual. Mereka mencari barang yang sangat disukai oleh murid-murid di sekolah itu. Mereka juga telah menghias gerai masing-masing tanpa bantuan guru mereka. Mereka mencuba memikat para pelanggan.
     Hari Kantin disambut dengan meriah. Pelanggan dilayan dengan mesra oleh peniaga sehingga mereka mahu membeli barang jualan. Peniaga tidak lupa mengucapkan terima kasih kepada setiap pelanggan yang telah singgah di gerai mereka.
     Sebelum bersurai, murid-murid telah menyapu sampah dan mengemas dewan sekolah.

Laporan disediakan oleh,                                  28 Julai 2012

( Paul Tan )
Setiausaha,
Persatuan Kemahiran Hidup
SJK (C) Pandan


________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________
________________________________________________________________________ Tulis empat nilai murni yang dapat kamu peroleh daripada petikan di bawah.

           
Laporan Perkhemahan Persatuan Pengakap
     Pada 2 Mei 2012 Yang lalu, Persatuan Pengakap SJK (C) Foon Yew 4
telah mengadakan perkhemahan di Gunung Angsi. Perkhemahan ini disertai oleh 35 orang ahli persatuan dan dua orang guru pengiring. Sebelum bertolak, kami telah bersama-sama menyediakan peralatan perkhemahan.
     Kami tiba di tapak perkhemahan tepat pada pukul 10.00 pagi seperti yang telah dijadualkan. Setibanya di sana, kami terus menjalankan tugas yang telah ditetapkan oleh ketua kumpulan kami. Antaranya, mendirikan khemah,mencari kayu api, mengambil air dan memasak.
Pada petang esoknya, sebelum pulang kami berkemas dan mengutip sampah di tapak perkhemahan. Semua ahli persatuan berpuas hati dengan perkhemahan ini.

Laporan disediakan oleh,                                  10 Mei 2012

(Nelly tan)
Setiausaha,
Persatuan Pengakap,
SJK(C) Foon Yew 4
      


________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

No comments:

Post a Comment